01.05. Onneksi olkoon: Vappu, Valpuri | Palaute

Meditatiivinen rukouslaulumessu Kallion kirkossa. Seurakuntapastori Marja Kotakorven läksiäiset.

Kalenteri ja kellosymboli24.04.2024 klo 18:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliKallion kirkko, Itäinen Papinkatu 2, 00530 Helsinki

Messussa mukana pappi Marja Kotakorpi, diakoni Nina Klemmt ja laulua ohjaavat Johanna Korhonen ja Hilkka-Liisa Vuori. Messun jälkeen vietetään seurakuntapastori Marja Kotakorven läksiäisiä Kappelisalissa, kahvitarjoilu.

Meditatiivinen rukouslaulumessu on Kallion seurakunnan ehtoollisjumalanpalvelus. Mietiskelevässä messussa lauletaan keskiaikaisia rukouksia ja psalmeja suomeksi, latinaksi ja kreikaksi.

Jokainen messuun tulija voi levätä laulujen harmoniassa kuuntelemalla ja antaa sanan ja sävelen hoitaa tai osallistua lauluihin esilaulajien mukana.

Rukouslaulumessua on rakentamassa ja avustamassa esilaulajien ryhmä Anima mea. Sinäkin voit tulla hiljentymään ja laulamaan messun lauluja Anima mean kanssa jo klo 17.

Rukouslauluun kuuluu paitsi äänen, myös käsien liike: kädetkin ylistävät Jumalaa. Ohjaajan käsistä on helppoa halutessaan seurata sävelmän kulkua.

Jokaisessa messussa esitellään päivänmystikko, eli kristikunnassa vaikuttanut henkilö ja hänen ajatuksensa. Leivottu ehtoollisleipä on vegaanista.

Messussa ei käytetä sähköistä äänentoistoa. Suosittelemme istumista kirkon etuosassa.

Sydämellisesti tervetuloa!